본문 바로가기
풋볼리포트/아스날뉴스

파브레가스 - 나는 부상으로 인해 경기를 뛰지 못하는게 싫었다

by 이세진 2010. 3. 23.



[아스날코리아 번역기사]
파브레가스 - 나는 부상으로 인해 경기를 뛰지 못하는게 싫었다

세스크 파브레가스가 부상으로 인해 경기에 나서지 못하는 것이 매우 안타까웠음을 밝혔다. 햄스트링 부상으로 2주간 경기에 뛰지 못했던 아스날 캡틴 세스크는 지난 웨스트햄전이 되서야 선발출장으로 돌아올 수 있었다. 비록 세스크는 약간의 고통을 안고 있는 상황이였지만, 세스크는 치료를 받은 후 지난 주말이 되서야 경기장에 돌아올 수 있어서 기뻤다고 한다.

"경기에 출장할 수 없던 2주가 괴로웠다. 나는 복귀를 열망해왔다.
(웨스트햄전) 전반전에는 내 햄스트링에 문제가 있진 않을지 약간 걱정되기도 했다."

"나는 얼굴에도 약간의 상처를 갖고 있었다.
이는 내가 턱수염을 기른 이유이다. 만일 면도를 한다면 당신은 내 상처(혹)을 볼 수 있을 것이다.
처음엔 많이 힘들었지만 결국 나는 강해졌다."

미드필더 세스크는 포르투전과 헐시티전에 나서질 못했다. 이 경기들에서 아스날은 캡틴의 영향을 잃을 수 밖에 없었다. 그러나 그의 부재에도 아스날이 이길 수 있었던 것은 그다지 놀랄만한 일이 아니라고 세스크는 말했다.

"이는 놀랄만한 일이 아니다. 사람들은 나 없는 아스날은 다른 팀이며 좋지못한 결과를 낳는다고도 하는데, 내가 나서지 못한 프리미어리그 5경기 중에서 무승부로 끝난 에버튼전을 제외하고는 모든 경기가 승리로 끝이났다.
이는 스쿼드가 강하기 때문이며 그 순간 최선의 플레이를 펼치기 때문이다."




[아스날닷컴 원문기사]
Fabregas - I hated being on the sidelines

Cesc Fabregas hates being on the sidelines.
 
A hamstring injury meant the Arsenal captain had been ruled out for two weeks before starting against West Ham United on Saturday.
 
But the Spaniard found life on the treatment table frustrating and was delighted to be back on the pitch at the weekend, though he revealed he was suffering an uncomfortable infection.

"I hated being out for two weeks," he said. "I wanted to come back but I was a little concerned in the first half to see how the hamstring was.
 
"I also had a little bit of an infection on my face as well. I could not really train too much. So I took it a little bit easy.
 
"It was my throat. That is why I have grown my beard - if I shaved you could see the lump. At the beginning it was tough but at the end I was strong."
 
The midfielder had missed the games against Porto and Hull City. Ahead of those matches there had been some suggestions that Arsenal would miss their captain's influence.
 
But the Spaniard himself was not shocked to see the side win both fixtures in his absence.
 
"It didn't surprise me," he said. "People who say we are a different team without me are completely wrong. I have missed five Premier League games and except Everton, where we drew, we have won all the games.
 
"It is a strong squad and anyone can play at any moment."





*주요 단어




※ 기사 원문
아스날닷컴 : http://www.arsenal.com/news/news-archive/fabregas-i-hated-being-on-the-sidelines
아스날코리아 :



번역 : 이세진

반응형

댓글